Fierce

Fierce

10 October 2012

10.10.12

Kuna seljataga on järjekordne 10:45 lõppev koolipäev ja mul on just täpselt piisavalt aega enne vanaema juurde sööma ning linna tuuritama minemist siis otsustasin, et võiksin kirjutada veidi siinsest kooliformaadist.

Võttan siis oma vaatevinklist tuleneva seisukoha ning võrdlen siinset kooli lütsiga, right. Ühesõnaga, kool algab meil siin üldiselt kell 8:15 ja korra nädalas, reedeti, algab ühe koolitunni võrra hiljem, ehk 9:15. Elan ma koolist ca 10-15 min. kaugusel, seega hommikuti saab ikka üsna mõnusalt põõnata.

Tunnid kestavad siin Eesti 45-minutiliste tundide asemel hoopis 50 minutit ning naljakas on see, et meile niivõrd iseenesestmõistetavaid vahetunde siin ei eksisteeri. Hommikul lähed kooli 8:15ks, sammud esimesse tundi, istud seal 50 min. ning peale seda vahetad otsekohe klassiruumi ning sinu "vahetunniks" kujuneb see periood, mis sul kulub, et ühes klassist teise jõuda... Vetsus käimine näiteks on välistatud, sest ka 3 minutilise hilinemisega pead sa juba mingit luba taotlema kellelt iganes. Näiteks ütleme, et meil on geograafia tund ning tunni lõppedes jääme (mina ja paar klassikaaslast) veidi õpetajaga lobisema ja kui siis lõpuks ajaloo tundi jõuame(ca 5-6 minutit hiljem kui ülejäänud klass) küsib ajaloo õpetaja paberil "sõna" teiselt õpetajalt, et me tõepoolest olime seal ning see vabandab välja meie hilinemise.

Samuti pole meil õpikuid. Õpikute asemel on fotokoopiad ja põhimõtteliselt on nii, et õpetaja jagab fotokoopiad kätte ja siis mõned tunnid töödatakse nende kallal ning kui nendega töö lõppenud on, võid need koju jätta ja õpetaja jagab järgmise materjali kätte... Kõik käivad ringi suurte köitjatega ning kannavad nõnda oma pabereid kaasa. Ehk siis põhimõttelist kui sa oma kausta maha jätad, ongi KOGU su päevane materjal kodus ja sa istud tunnis käed rüppes. Oh well, mul õnneks seda veel juhtunud pole!

Kord on siin ühelt pool niivõrd palju karmim but then again kuidagi nii palju lebom. Aga see ilmselt on ainult minu jaoks nii, sest ma olen lütsi range ja karmi režiimiga harjunud ja kõik peab olema korrektne. Igatahes, nagu juba mainitud sai, siis kui õpilane hilineb peab ta minema esimesele korrusele mingi tähtsa tegelase juurde ja võtma päevikusse mingisuguse tõendi selle kohta, et ta hilines. Vahel aga on see minu arust nii loll, sest mul on klassis üks kutt, kes üsna tihti hilineb ja vahel unustab/ei jõua ta seda tõendit võtta ja siis klassi jõudes saadab õpetaja ta tagasi alla korrusele seda tõendit tooma, ehk siis õpilane kaotab tunnist veel omakorda ligi 10-15 min. Ajuvaba.

Mis veel... Ärge nüüd arvake, et meil kunagi vahetunde pole. Pärast kolmandat tundi on "récrée" mis on siis 15-minutiline vahetund ja sellel ajal on näiteks keelatud koridorides liikumine ja viibimine ning kõik õpilased peavad olema a) väljas või b) all esimese korruse "mediatheque'is", mis on selline suur ruum laudadega all over the place. Söögivahetunnil, mis usually algab kell 12:35 ja kestab 45 minutit, kogunetakse jälle just sinnasamusesse ruumi ja süüakse koos nagu one big happy family(või siis mitte, hahah). Vahetevahel aga jääb mõni tund ära ja on esinenud juhtumeid, kus söögivahetund on peaaegu 2 tundi pikk, chouette!

Aaa, koolis on keelatud : avarad riided, needid ja kõrvarõngad poistel!(lollus minu meelest ning samas ka sooline diskrimineerimine, sest miks tüdrukutel võib ja poistel siis ei või?). Tegelikult on list veel palju pikem ja päeviku viimased umbes 15 lehekülge on reegleid täis. Päevik ise muidu on ca 350 lehekülge paks! Võrreldes Eesti omaga ikka täielik hiiglane. Samuti on päevik siin kõige-kõige tähtsam dokument. I mean, Eestis ka muidugi aga kui sul siin päevikut pole, siis on kellad ka...Ja päeviku formaat on täiesti teine, kunagi vast teen teile pildi, et natukene selgemaks teha seda pilti teile.

Eksamite süsteem toimib siin ka hoopis teisiti. Iga aasta keskel on siin eksamid, mis siis näitavad õpilaste taset. Päris täpselt aru pole veel saanud, miks neid sooritatakse, sest ometi toimuvad ju siin ka tavalised kontrolltööd aga ma oletan, et keskaasta eksamid on ettevalmistus aasta lõpus toimuvateks "examen passage'ideks", mis on siis aasta "läbimiseksamid" kus õpilane näitab oma teadmisi ning selle alusel siis kas läbib aasta või jääb istuma. Samas kui sa aasta jooksul häid tulemusi näitad, siis ei pea sa eksameid sooritama ja üldiselt ei ole siin paika pandud aineid, kus eksamid toimuvad(nagu eestis ntks 9nda klassi riiklikud eksamid matemaatikas ja eesti keeles) vaid need on igal õpilasel individuaalsed vastavalt sellele, mis ainetes aasta jooksul tulemused nõrgemad on olud. Ma ei tea, kas ma olen teile juba maininud, et istuma jäädakse siin nii lihtsalt muide. Raske on leida õpilast, kes korra istuma poleks jäänud. Seega ei esine siin peaaegu kunagi olukorda, kus koolis käiakse näiteks kas või vaid 2 aastat järjest täpselt sama klassiga.
Ühesõnaga, iga aasta on keskaasta ja aastalõpu eksamid ning need pidid olema küllaltki mahukad ja tapvad, as they say...

Erinev on siin näiteks ka valikainete ja üleüldse klasside süsteem. Mina olen klassis 5C6-7, mis tähendab, et ma olen 5. aasta õpilane ning 6-7 tähistavad keeli hispaania ja itaalia, sest meie klassi näol on tegemist keele valikainega klassiga. Enamasti oleme ühes koosseisus(näiteks matas, prantsas, füsas etc) aga ajaloo tundides on meie klassiga koos inimesi teistest viiendatest klassidest ning samal ajal on osa inimesi meie klassist hoopis teises tunnis, sest nad on valikainena valinud keeled ja sotsiaalõppe... Hullumeelsus! Esimesed nädalad nägin peaaegu iga päev oma klassi tundides uusi nägusid ja olin no niii segaduses.

Vot nõnda on siis lood meie koolikeses. Praegu sujub vaikselt ja kuigi midagi suurt ikka aru ei saa ning kõik on Eestist nii erinev, siis sellegipoolest olen üsna rahul jaaaaaaaaaaaaaa suurim erinevus Eestiga võrreldes on siiski kodutööde hulk - neid peaaegu polegi! Ausalt ka, õpilastel on aega siin koolitööde kõrvalt nii palju üle ja keegi pole nagu ori, kes tuimalt peale pikka koolipäeva veel mitu tundi jutti koduseid töid teeb, õnneks.

Woaaah, mõnusalt pikk postitus sai ja loodan, et liiga segane tekst ei tulnud, sest tegelikult see kõik on ikka üpris segane küll.. :D

That's it for now ja stay sweet!

1 comment:

  1. Siiski tundub parem süsteem kui Eesti koolides... Peaks ka oma koolist ja süsteemist millalgi kirjutama. Musid ja kallid ja paid sulle Camme :*

    ReplyDelete